Nicolas arbetar med utsatta barn. Elijah, en charmig men bråkig kille, har tytt sig till honom. Trots att Nicolas tvekar, låter han Elijah flytta in hos sig. Det kommer att förändra allt för dem båda.
Vad innebär det att ta sig an någon annans barn? Att göra det i ett område där det inte är självklart att man överlever, där barn mördar och mördas?
Blir du ledsen om jag dör? handlar om två människors möte. Om sorg, hopp och förvandling. Det är också en berättelse om dagens Sverige. Där hotet om våld och död ständigt är närvarande.
Recensioner av bokens originalutgåva:
”Det är starkt och tankeväckande, rörande och inte sällan komiskt.”
Dagens Nyheter
”Det här är verkligen årets bästa och viktigaste bok.”
Journalisten och författaren Andreas Cervenka på Twitter
”En skoningslös skildring av Sveriges svek och - framför allt - början på ett spännande författarskap”.
Tidningen Vi
ArbetstitelBlir du ledsen om jag dör? (lättläst)
Standardpris349.00
Illustrerad
Orginaltitel
ÅldersgruppUnga vuxna
BandtypKartonnage
Recensionsutdrag
Läsordning i serie
MediatypBok
AvailableToOrder
IsContractProduct
Inlaga
Sidor216
Publiceringsdatum2024-01-09 00:00:00
FörfattareNicolas Lunabba
Kort BeskrivningNicolas arbetar med utsatta barn. Elijah, en charmig men bråkig kille, har tytt sig till honom. Trots att Nicolas tvekar, låter han Elijah flytta in hos sig. Det kommer att förändra allt för dem båda...
Storlek
Färg
IsBokinfoProduct
Serie Titel
erpOwnsPrice
BokinfoStatusCode30