Hanif Azizi växer upp på en militärbas i Irak. Hans liv präglas av föräldrarnas kamp i rebellrörelsen Folkets Mujahedin. När Hanif bara är nio år dör hans pappa i kriget och han flyr landet tillsammans med sin lillebror. Flykten tar honom till Sverige.
Hanif har svårt att känna sig hemma i Sverige. I tonåren lockas han av gemenskapen i Folkets Mujahedin och att återförenas med sin mamma. Han reser till Irak.
Men något avgörande händer i Hanifs liv och han åker tillbaka till Sverige. Han utbildar sig till polis och börjar arbeta i Rinkeby. I förorten får han se en sida av Sverige han inte trodde fanns.
Förortssnuten är en verklighetsbaserad berättelse om flykt, utanförskap, radikalisering och livet i svenska förorter. Det är också en historia om vänskap, sammanhållning och en poliskår som kämpar mot brutalitet.
ArbetstitelAzizi,Lutteman/Förortssnuten (lättläst)
Standardpris349.00
Illustrerad
Orginaltitel
Åldersgrupp
BandtypKartonnage
Recensionsutdrag
Läsordning i serie
MediatypBok
AvailableToOrder
IsContractProduct
Inlaga
Sidor160
Publiceringsdatum2021-11-30 00:00:00
FörfattareHanif Azizi & Markus Lutteman
Kort BeskrivningHanif Azizi växer upp på en militärbas i Irak. Hans liv präglas av föräldrarnas kamp i rebellrörelsen Folkets Mujahedin. När Hanif bara är nio år dör hans pappa i kriget och han flyr landet tillsammans med sin lillebror. Flykten tar honom till Sverige.
Hanif har svårt att känna sig hemma i Sverige...
Storlek
Färg
IsBokinfoProduct
Serie Titel
erpOwnsPrice
BokinfoStatusCode21