Det finns tusentals lagar som påverkar våra liv varje dag. I Så funkar lagarna presenteras de allra viktigaste lagarna. Många av dem är självklara: Den som rånar en butik eller slår ner en främling på gatan bryter mot lagen.
Men ibland blir det mer komplicerat, och också sådana exempel tas upp i boken. Vad är egentligen allemansrätten? Får man gå i vilken skog man vill?
ArbetstitelSå funkar lagarna
Standardpris229.00
Illustrerad
Orginaltitel
Åldersgrupp
BandtypFlexband
Recensionsutdrag
Läsordning i serie
MediatypBok
AvailableToOrder
IsContractProduct
Inlaga
Sidor100
Publiceringsdatum2017-10-16 00:00:00
FörfattareErik Rosqvist
Kort BeskrivningDet finns tusentals lagar som påverkar våra liv varje dag. I Så funkar lagarna presenteras de allra viktigaste lagarna för oss idag. Många av dem är självklara. Den som rånar en butik eller slår ner en främling på gatan bryter mot lagen. Men ibland blir det mer komplicerat, och också sådana exempel tas upp i boken.
Storlek
Färg
IsBokinfoProduct
Serie Titel
erpOwnsPrice
BokinfoStatusCode21