Herr och fru Bennet har fem döttrar. Föräldrarna vill gärna att döttrarna gifter sig med respektabla män. När den förmögne Charles Bingley flyttar till trakten blir den äldsta dottern Jane genast kär. Charles Bingley har med sig sin arrogante vän herr Darcy. Elizabeth Bennet ogillar honom omedelbart. Men gömmer det sig något under ytan?
En riktig klassiker av Jane Austen nu på lättläst engelska. Boken har mustiga illustrationer i fyrfärg, och innehåller fakta och ordlistor.
ArbetstitelPride and Prejudice
Standardpris199.00
Illustrerad
Orginaltitel
ÅldersgruppUnga vuxna
BandtypHäftad
Recensionsutdrag
Läsordning i serie
MediatypBok
AvailableToOrder
IsContractProduct
Inlaga
Sidor128
Publiceringsdatum2022-10-14 00:00:00
FörfattareJane Austen
Kort BeskrivningHerr och fru Bennet har fem döttrar. Föräldrarna vill gärna att döttrarna gifter sig med respektabla män. När den förmögne Charles Bingley flyttar till trakten blir den äldsta dottern Jane genast kär. Charles Bingley har med sig sin arrogante vän herr Darcy. Elizabeth Bennet ogillar honom omedelbart...
Storlek
Färg
IsBokinfoProduct
Serie Titel
erpOwnsPrice
BokinfoStatusCode30