En av den svenska litteraturens stora klassiker i lättläst och förkortad version.
Vid en italiensk furstes hov under renässansen lever en dvärg. Han är fylld av ondska. På kvällarna berättar han i sin dagbok om livet och människorna i palatset. Han avskyr deras kärlek, ideal och drömmar. Det enda som gör honom glad är mord och våld. När krig bryter ut blir han lycklig och drömmer om att själv få gå ut i strid och döda.
Dvärgen är en tidlös skildring av ondska. Nobelpristagaren Pär Lagerkvist skrev romanen under andra världskriget och den har bland annat tolkats som en kritik av Europas främlingsfientlighet och nazism.
ArbetstitelDvärgen (lättläst)
Standardpris349.00
Illustrerad
Orginaltitel
Åldersgrupp
BandtypKartonnage
Recensionsutdrag
Läsordning i serie
MediatypBok
AvailableToOrder
IsContractProduct
Inlaga
Sidor144
Publiceringsdatum2020-11-16 00:00:00
FörfattarePär Lagerkvist
Kort BeskrivningEn av den svenska litteraturens stora klassiker i lättläst och förkortad version. Vid en italiensk furstes hov under renässansen lever en dvärg. Han är fylld av ondska. På kvällarna berättar han i sin dagbok om livet och människorna i palatset. Han avskyr deras kärlek, ideal och drömmar. Det enda som gör honom glad är mord och våld...
Storlek
Färg
IsBokinfoProduct
Serie Titel
erpOwnsPrice
BokinfoStatusCode21