Det är nyår i Rinkeby. Odysseas och Adriana har flyttat från Grekland till Sverige. Här försöker de skapa sig ett nytt liv. Men plötsligt förändras allt. Deras son hittas död, överkörd i tunnelbanan. De har förlorat den de älskade mest. De håller också på att förlora varandra.
Trots den svåra sorgen uppstår nya oväntade möten. Kanske finns det ändå ett hopp, ett sista ljus i livet? Theodor Kallifatides har skrivit en gripande roman om främlingskap och tillhörighet. Han skildrar starkt smärtan i att ha förlorat ett barn och den långa vägen tillbaka ur sorgen.
ArbetstitelDet sista ljuset (lättläst version)
Standardpris349.00
Illustrerad
Orginaltitel
ÅldersgruppUnga vuxna
BandtypInbunden
Recensionsutdrag
Läsordning i serie
MediatypBok
AvailableToOrder
IsContractProduct
Inlaga
Sidor104
Publiceringsdatum2018-09-01 00:00:00
FörfattareTheodor Kallifatides
Kort BeskrivningDet är nyår i Rinkeby. Odysseas och Adriana har flyttat från Grekland till Sverige. Här försöker de skapa sig ett nytt liv. Men plötsligt förändras allt. Deras son hittas död, överkörd i tunnelbanan. De har förlorat den de älskade mest. De håller också på att förlora varandra.Trots den svåra sorgen uppstår nya oväntade möten...
Storlek
Färg
IsBokinfoProduct
Serie Titel
erpOwnsPrice
BokinfoStatusCode21