Nils Holgersson bor på en bondgård i Skåne. De har många djur. Men Nils är elak mot dem. Som straff blir han förvandlad till en pyssling. Och plötsligt sitter han på ryggen av en gås. Gåsen heter Mårten och vill inte bli slaktad och uppäten. Mårten vill följa med en flock vilda gäss. Hela vägen upp genom Sverige. Hur ska det gå?
Hegas böcker – lätta att läsa. Svåra att motstå!
ArbetstitelNils Holgersson
Standardpris299.00
Illustrerad
Orginaltitel
Åldersgrupp6-9
BandtypInbunden
Recensionsutdrag
Läsordning i serie
MediatypBok
AvailableToOrder
IsContractProduct
Inlaga
Sidor61
Publiceringsdatum2018-05-07 00:00:00
FörfattareSelma Lagerlöf
Kort BeskrivningNils Holgersson bor på en bondgård i Skåne. De har många djur. Men Nils är elak mot dem. Som straff blir han förvandlad till en pyssling. Och plötsligt sitter han på ryggen av en gås. Gåsen heter Mårten och vill inte bli slaktad och uppäten. Mårten vill följa med en flock vilda gäss. Hela vägen upp genom Sverige. Hur ska det gå?
Hegas böcker – lätta att läsa. Svåra att motstå!
Storlek
Färg
IsBokinfoProduct
Serie Titel
erpOwnsPrice
BokinfoStatusCode21