Kan man resa jorden runt på 80 dagar? Phileas Fogg slår vad med sina vänner i London om att han ska lyckas. Med sin betjänt Passepartout ger han sig ut på ett hisnande äventyr. På resan runt jorden jagas de av detektiven Fix, som misstar Fogg för att vara en efterlyst bankrånare. De räddar livet på en indisk prinsessa och drabbas av oväder och rånare. Ska de lyckas komma fram i tid?
Hisnande äventyr runt jorden
Med våra lättlästa versioner av välkända sagor och klassiker kan alla läsa samma berättelse, men i olika utgåvor. Har finns berättelser om kärlek och lust, liv och död - men också klassiska skräckskildringar och moraliska dilemman.
Sagt i BTJ om bearbetningen av Ett halvt ark papper:
Novellen har i Tomas Dömstedts varsamma bearbetning (…) fått en modernare språkdräkt och därigenom blivit mer lättillgänglig för dagens läsare. Detta är en vacker och berörande liten berättelse som är lätt att läsa.
Helene Ehriander
ArbetstitelJorden runt på 80 dagar (lättläst)
Standardpris349.00
Illustrerad
Orginaltitel
ÅldersgruppUnga vuxna
BandtypKartonnage
Recensionsutdrag
Läsordning i serie
MediatypBok
AvailableToOrder
IsContractProduct
Inlaga
Sidor76
Publiceringsdatum2023-08-18 00:00:00
FörfattareJules Verne
Kort BeskrivningKan man resa jorden runt på 80 dagar? Phileas Fogg slår vad med sina vänner i London om att han ska lyckas. Med sin betjänt Passepartout ger han sig ut på ett hisnande äventyr. På resan runt jorden jagas de av detektiven Fix, som misstar Fogg för att vara en efterlyst bankrånare...
Storlek
Färg
IsBokinfoProduct
Serie Titel
erpOwnsPrice
BokinfoStatusCode21